Dos citas puritanas sobre la aflicción
Take note that
when men oppress and persecute most unjustly, yet there is cause to justify God
in suffering it to be so. God’s justice is executed upon us by their injustice;
if men falsely accuse us, yet God can truly charge us. When Job has to deal with
men, he maintains his integrity against their accusations, Job 27:4-6, but when
he has to deal with God, he acknowledges his sin, and will not stand upon his
own justification; he will not plead but supplicate.
John Oldfield
Advertid que cuando los hombres oprimen y persiguen muy
injustamente, sin embargo, hay razón para justificar a Dios al permitirlo. La
justicia de Dios se ejecuta sobre nosotros mediante su injusticia. Si los
hombres nos acusan falsamente, sin embargo, Dios puede acusarnos con verdad.
Cuando Job tiene que tratar con hombres, mantiene su integridad contra sus
acusaciones (Job 27:4-6), pero cuando tiene que tratar con Dios, reconoce su
pecado, y no quiere permanecer en su propia justificación. No quiere defenderse
sino suplicar.
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It is one heart-quieting consideration in all the
afflictions that befall us, that God has a special hand in them: “The Almighty
has afflicted me.” Instruments can no more stir still God gives them a
commission, than the axe can cut of itself without a hand. Job eyed God in his
affliction: therefore, as Augustine observes, he does not say, “The Lord gave,
and the devil took away,” but “The Lord has taken away.”
Thomas Watson
Es
una consideración tranquilizadora en todas las aflicciones que nos acontecen,
que Dios tiene un control especial de ellas: “El Todopoderoso me ha afligido”.
Al igual que el hacha no puede cortar por sí misma sin una mano, los
instrumentos no pueden actuar hasta que Dios les da una comisión,. Job vio a
Dios en su aflicción. Por tanto, como observa Agustín, no dice: “El Señor dio y
el diablo quitó”, sino: “El Señor quitó”.
Juan Sánchez Llamas
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